memo1                                          memo2
APTE 2002 - Arad, - www.apte2002.ro               Fort Romania – Bucuresti, - www.fort-romania.ro
Secretary                                                                     Vicepresident
Mayer Siegfried  -  mayer@apte2002.ro            Trancioveanu Cristina – office@fort-romania.ro
 Arad - Romania,                                                        Bucuresti - Romania
str. Ardealului 2/A,                                                     str. Traian 20, Otopeni, Ilfov
tel  : 004.0357.100.172,                                           Phone:    004.021.351.22.85
fax : 004.0357.100.173,                                            Fax:        004.021.351.22.84
Mobile : 004.0722.277.758                                      Mobile:    004.0729.218.111

 

                                                          M E M O R I U

Către:             Comisarul european pentru Transporturi  -  Dl. Antonio Tajani

Către:            Ministerul Transporturilor si Infrastructurii  - Secretar de Stat, Dl. Eusebiu Pistru

Către:             Reprezentantul Permanent al României pe lângă Uniunea Europeană – Dl Mihnea Ioan MOTOC

 

Stimati Domni,

 

    Cele doua asociatii de transport reprezentative in Romania, Federatia Operatorilor Romani de Transport ( FORT) si Asociatia Patronala Europa 2002 (APTE 2002), si-au unit fortele in actiunea la nivel international, sprijinite de asociatiile AEBTRI Bulgaria si Cesmad Slovacia in incercarea disperata de a atrage atentia Europei asupra tratamentului inuman la care suntem supusi, noi transportatorii de marfuri, incepand cu anul 2007 la tranzitarea Ungariei.

 „Transporturile au fost şi vor rămâne o componentă esenţială a vieţii noastre cotidiene. Acestea au contribuit substanţial la dezvoltarea, integrarea şi creşterea pieţei interne cu efecte tangibile asupra economiei europene. Politica europeană în domeniul transporturilor a consolidat standardele din acest sector, precum condiţiile de muncă, condiţii de siguranţă şi securitate ridicate, precum şi drepturile pasagerilor. Cred că este momentul oportun pentru a relansa această politică. În primul rând, prin integrarea în continuare a diferitelor moduri de transport, apoi prin plasarea UE în avangarda serviciilor şi tehnologiilor de transporturi şi, în al treilea rând, prin modelarea viitoarei politici în domeniu în funcţie de nevoile şi drepturile utilizatorilor şi lucrătorilor”, a afirmat Antonio Tajani, responsabil pentru domeniul transporturilor.

 

Pe teritoriul Republicii Ungaria, în prezent există patru autorităţi care efectuează controale : VPOP, ORFK,  NKH, Katasztrófavédelem , privind companiile care desfăşoară transporturi rutiere de pasageri şi mărfuri. Şi anume : autoritatea vamală, poliţia, autoritatea de transport si ISU.

Aceste autorităţi  sunt împuternicite prin lege să-şi desfăşoare activitatea lor în calitate de organisme de implementare. Scopul verificărilor este acela de a se asigura respectarea regulilor privind siguranţa rutieră de către companiile naţionale şi străine care efectuează transporturi rutiere, şi de a dezvolta un comportament competiţional adecvat al şoferilor şi patronilor pe piaţă. Autorităţile intenţionează - ca şi cele din România - să-şi facă datoria conform aşteptărilor Uniunii Europene.

Conducătorii autorităţilor, în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene, solicită angajaţilor săi să efectueze verificări într-o manieră nediscriminatorie. Este caracteristic activităţii autorităţilor să utilizeze practici sancţionatorii eficiente, proporţionale şi descurajante, mai ales împotriva companiilor şi participanţilor care nu respectă reglementările pieţii.

Ungaria, ca şi România, este membră a Comitetului Uniunii Europene care se ocupă cu implementarea Regulamentului CE nr.561/2006. Posibilitatea pentru consultare există.

În perioada introducerii tahografului digital în cadrul Grupului de Lucru (la forumul Monitorizarea Implementării Tahografului Digital - MIDT) Ungaria a fost printre primele ţări care a votat pentru acceptarea temporară a conducerii autovehiculului fără cardul şoferului pentru România şi Bulgaria. Mai mult Ungaria, în vederea acordării de asistenţă, a înmânat reprezentanţilor României şi Bulgariei o listă cu adresele atelierelor ungureşti pentru tahografele digitale, furnizând soluţia pentru activarea şi calibrarea unităţilor autovehiculelor pentru transportatorii români şi bulgari.

Reglementările sociale referitoare la transportul rutier, Reglementarea CE nr. 561/2006, Directiva 2006/22/CE, Reglementarea Consiliului CEE nr. 3821/85, Nota de Orientare nr. 1 sunt în mod firesc foarte bine cunoscute de către autorităţile ungare şi sunt aplicate în munca lor zilnică.

În conformitate cu paragraful 3) punctul (a) al Notei de Orientare nr.1 atunci când evaluează legitimitatea derogării pe baza articolului 12, toate situaţiile trebuie să fie examinate cu atenţie de către o autoritate de executare, inclusiv un istoric al înregistrărilor duratelor de conducere ale conducătorului auto şi pentru a verifica în ce măsură conducătorul auto respectă în mod normal normele referitoare la durate de conducere şi de repaus şi în ce măsură derogarea are un caracter excepţional.

 

Demonstram prin documente oficiale emise de autoritatile ungare (VPOP, ORFK, NKH, Katasztrófavédelem) si prin adresele oficiale si interventiile asociatiilor noastre pe langa Ministerul Transporturilor tratamentul discriminatoriu si aberant al statului Membru UE-UNGARIA.

 Incalcari repetate ale Articolului 19/Reg 561

Statul membru, in speta, Republica Ungaria a stabilit normele referitoare la sanctiuni pentru incalcarea prezentului regulament prin O.G. (HU) 57/2007.

Anual in perioada iunie-august, se emit avertizari de control in ceea ce priveste transportatorii ce tranziteaza statul maghiar. Aceste avertizari au caracter discriminatoriu indreptate catre transportatorii romani deoarece este mentionatata frontiera cu Romania ca punct principal de control, dupa cum se poate observa din comunicatul atasat in continuare :  

 

“15 iunie 2009 - Informaţii de călătorie pentru transportatori - Efectuarea de controale rutiere sporite în Ungaria : Ministerul Afacerilor Externe atrage atenţia transportatorilor români că, în perioada următoare, prin decizia Inspectoratului General al Poliţiei Republicii Ungare (ORFK) vor fi efectuate controale rutiere sporite pe frontiera externă a zonei Schengen, în zona de graniţă, pe autostrăzi, în zonele de la intrarea/ieşirea din capitală precum şi pe autostrada M0. Această măsură va fi pusă în aplicare de echipe ale poliţiei rutiere şi ale poliţiei de frontieră, de echipe din cadrul organelor teritoriale de ordine publică, precum şi de reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale de Transport, ai Gărzii Vamale şi Financiare, ai Gărzii de Mediu şi ai Autorităţii Naţionale Sanitar-veterinare. Scopul acestor controale îl constituie îmbunătăţirea traficului rutier pe teritoriul Ungariei prin identificarea camioanelor de mare tonaj şi al autobuzelor cu probleme tehnice, respectarea timpului de odihnă al şoferilor în transportul internaţional şi al restricţiilor de circulaţie existente pentru camioane la sfârşit de săptămână şi în zilele de sărbătoare, precum şi respectarea normelor referitoare la transportul de materiale periculoase. “

Sursa :

http://www.mae.ro

 

Sanctiunile O.G. (HU) 57/2007 ar fi trebuit sa fie efective, proportionale, disuasive si nediscriminatorii, in continuare vom demostra incalcarea tuturor acestor reguli prin aplicarea lor:

(1)   “Aceste sanctiuni trebuie fie efective, proportionale, disuasive si nediscriminatorii. Nici o încălcare a prezentului regulament sau a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 nu atrage mai mult de o sanctiune sau de o procedură. “

1.      Sanctiuni nediscriminatorii:

     La intalnirea comuna Romania-Ungaria, Szeged 09.10.2008, in prezenta reprezentantilor autoritatilor competente ale celor doua state s-au prezentat statisticile de control ale transportatorilor din Comunitatea Europeana. Primul loc in anii 2007-2008 este reprezentat de Romania , cu un cuantum de cca. 40% din valoarea amenzilor totale aplicate de statul Ungar si un cuatum de 8.700 amenzi aplicate transportatorilor din Romania, departajata de locul doi de aproximativ 4900 amenzi aplicate transportatorilor din Ungaria, disproportionalitatea intre 8700 amenzi aplicate Romaniei si cele 3800 aplicate Ungariei este sesizabila si in cuantumul total al valorilor.Se demonstreaza astfel discriminarea de proportii la care suntem supusi in ultimii 3 ani, fiind practice imposibil ca transportatorii romani fiind cu mult mai putini la numar, fata de cei autohtoni pe teritoriul Ungariei, sa  prezinte o rata asa de ridicata de abateri de la Reg. CE 561/2006 !

      La memoriul inaintat de APTE 2002  in data de 05.03.2009 Excelentei Sale, Domnului Füzes Oszkár, Ambasadorul Republicii Ungare la Bucuresti, privitoare la multiplele probleme semnalate de transportatorii romani intampinate cu ocazia controalelor efectuate de autoritatile din Ungaria, nici pana azi nu am primit raspuns. (document atasat)

 

2.      Sanctiuni disuasive:

Aceste sanctiuni au rolul de a elimina in viitor incalcarea acestor regulamente, conform O.G. (HU) 57/2007 suma maxim cumulata aplicata recent unui transportator roman, membru al asociatiei noastre, a fost 21.000 eur (5.550.000 HUF), cuantum cumulat a mai multor de abateri , majoritatea de acelasi fel, aferente celor 28 de zile controlate, indeplinindu-se astfel conditia de disuasivitate, deoarece membrul nostru nu va putea sa-si desfasoare pe viitor activitatea de transportator deoarece a intrat in incapacitate de plata. (document atasat)

Un alt exemplu de masura disuasiva a fost publicat pe site-ul Autoritatii Vamale din Ungaria, un sofer lituanian s-a sinucis dupa ce i s-a aplicat o amenda administrativa in urma controlului, evident astfel, intr-adevar nu mai exista sansa ca pe viitor sa mai comita astfel de infractiuni……..

http://vam.gov.hu/viewBase.do?elementId=10027

 

http://www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=168619&archiv=1&next=0 


”Un camionangiu lituanian s-a spanzurat la Letenye

   Au descoperit de curand corpul spanzurat al unui sofer lituanian in camionul propriu, la PCTF Letenye, din judetul Zala, Ungaria.

   Dupa informatiile noastre, doua camioane lituaniene s-au prezentat spre intrare (n.r. - in Ungaria) in data de 07 mai, dinspre Croatia , unul dintre ei fiind amendat, nu a mai fost lasat sa-si continue drumul. Celalalt camion si-a continuat drumul spre Lituania, cand s-a reintors, a observat ca autovehiculul colegului sau se afla inca in terminalul vamii. Un cititor al ziarului nostru a observat criminalisti imbracati in echipamente speciale de protectie, actionand in jurul camionului. Salamon Róbert, purtatorul de cuvant al politiei judetului Zala ne-a confirmat informatiile ziarului nostru si a relatat ca au gasit barbatul spanzurat in cabina camionului in data de 13 mai. Din datele preliminare se pare ca este vorba de sinucidere, politia, in cadrul unei anchete cerceteaza imprejurarile comiterii acestui eveniment. Colonelul Sipos Jenő, purtatorul de cuvant al VPOP, a declarat catre ziarul nostru ca soferului i s-a aplicat o amenda administrativa si dupa achitarea acesteia putea sa-si continue drumul.”

 

     Propunem, in cazul in care familia soferului decedat isi va da acordul, sa amintim de acum incolo persoana sa ca martir al actelor de  control ce nu au nici o legatura cu spiritul reglementarilor, al actelor de control ce urmaresc doar incasari la buget , al penitentei fara clementa, al amenzilor abuzive si disproportionale fata de fapta comisa. Odihneasca-se in pace !

3.      Sanctiuni proportionale:

Aceste sanctiuni sunt proportionale in momentul in care pentru o abatere minora de la Reg 561, amenda aferenta nu depaseste suma de 400 eur, exemplu Germania.

Conform OG (HU) 57/2007 s-a constatat in randul transportatorilor din Romania amenzi insumand 1600 eur (400.000 HUF) pentru o abatere minora, ex.: de utilizare necorespunzatoare al aparatului tahograf. (document atasat).

Conform aceleiasi OG (HU) 57/2007 s-au contatat abateri cumulate in amenda, astfel pentru depasirea in 4 zile consecutive a perioadelor de repaus zilnice, suma finala fiind de 4.400 eur( 1.100.000 HUF) document atasat. 

 “(2) Orice stat membru permite autoritătilor competente să aplice o sanctiune unei întreprinderi si/sau unui conducător auto pentru o încălcare a prezentului regulament constatată pe teritoriul său si care nu a fost deja sanctionată, chiar dacă acea încălcare a fost comisă pe teritoriul unui alt stat membru sau al unei tări terte.

În mod exceptional, atunci când se constată o încălcare:

- care nu a fost comisă pe teritoriul statului membru respectiv si

- care a fost comisă de o întreprindere stabilită sau de un conducător auto al cărui loc de muncă se află într-un alt stat membru sau tară tertă;

un stat membru poate, până la 1 ianuarie 2009, în loc să impună o sanctiune, să notifice faptele constitutive ale încălcării autoritătii competente a statului membru sau a tării terte în care este stabilită întreprinderea sau în care îsi are conducătorul auto locul de muncă.”

 

Pana la data de 01.01.2009 Autoritatea Rutiera Romana (ARR) nu a primit din partea Autoritatilor Ungare nici o notificare demostrandu-se astfel dorinta de a incasa cunatumul amenzilor in Ungaria, prin imobilizarea tuturor vehicolelor. Ordonanţa HU 57/2007 nu cuprinde prevederi de clemenţă socială şi/sau posibilitatea de a aplica doar un simplu avertisment, incalcand astfel Reg 561-articolul 19, noţiunea de averitsment fiind introdusă şi în legislaţia română dar si in cea europeanâ, pentru acei conducători auto, care se află la prima abatere.

Un studiu recent realizat in interiorul asociatiilor pe care le reprezentam, a demonstrat faptul ca aproximativ 70% din membri au fost cel putin odata amendati in Ungaria, procent extraordinar de ridicat ce implica o concluzie de discriminare.

Incalcarea articolului 145 din Codul Penal

Protestăm vehement, împotriva practicii de sechestrare a camioanelor, până la plata integrală a unei amenzi aplicate pentru o pretinsă abatere de la Reg. EC 561/2006, deoarece se poate uşor considera sechestru pe bun propriu, considerăm că nu sunt întrunite condiţiile aplicării prezumţiei de nevinovăţie a conducătorului auto si impiedicand astfel libera circulatie a marfurilor si persoanelor. Prin această metodă se crează prejudicii grave tertilor, respectiv beneficiarului mărfurilor, expeditorului marfurilor, proprietarului camionului, etc. Conform Art 25, alineatul a si b din Reg 561, propunem a se analiza măsuri alternative de garantare a platii amenzii.

 Incalcarea Tratatului de la Roma art.49-55-Libera circulatie a serviciilor si Regulation (EEC) No 881/92 of 26 March 1992

Avand un efect nejustificat, creand doar blocaje si congestionari de trafic la trecerea frontierei cu Ungaria, ar fi existenţa unor puncte de control  VPOP  permanente în incinta fostei vămi maghiare, ce au ca scop declarat controlul produselor accizabile si stoparea contrabandei, dar în realitate, au activitatea preponderent axată pe controlul respectării Reg. EC 561/2006 şi de a aplica cât mai multe amenzi pe baza O.G. (HU) 57/2007 .

Incalcarea OG 57/2007 

Ne este refuzat dreptul la o contestare corecta a Hotărârilor de sancţionare, prin faptul că prima şi a doua instanţă de soluţionare sunt forurile superioare ale autorităţii care a aplicat amenda, cu plata unei taxe de timbru consistente, ce se percepe la fiecare pas de contestare, în locul  adresării către o Judecătorie competentă,  fapt ce ar suspenda plata amenzii, până la Hotărârea definitivă de sancţionare. Să nu uităm, că TOATE amenzile date de către VPOP sunt  plătite deja în momentul depunerii contestaţiei, act fortuit de sechestrarea autovehiculului, până la plata amenzii ! Deci în acest caz suntem cumulat nedreptăţiţi, încă înainte de a se afla dacă într-adevăr s-a înfăptuit o abatere de la Reg. EC 561/2006, sau nu.

 

 In baza articolului 25 alineatul 1

În consecinţă si in interesul apărării concurenţei loiale în transporturile din cadrul Uniunii Europene şi pentru a veni în apărarea tuturor transportatori români, care sunt lezaţi de conţinutul  şi efectele O.G. (HU) 57/2007, considerăta în majoritatea cazuri ca fiind disproporţional amendatoare faţă de abaterile comise, să binevoiţi a interveni pe lângă autorităţile maghiare competente, sustinand ideea de a forma comisii de analiză a oportunităţii modificării acestei Ordonanţe Guvernamentale maghiare, consultand si asociatiile profesionale pentru a garanta o analiza aprofundata a disfunctionalitatilor si inechitatilor actuale

Protestul nostru MUT,  semnat de sute de transportatori, poate fi vizualizat pe internet:

http://www.bursatransport.ro/main/forum/browse/?fid=1&mid=101590#102252

 

Cu sinceritate,

 

Arad,                                                                                                    Bucuresti,

24.06.2009                                                                                            24.06.2009

Mayer Siegfried                                                                                     Trancioveanu Cristina

Apte 2002                                                                                             Fort                            

2002

 

                                                                       

Materiale conferinta de presa APTE 2002 si FORT :

http://www.newsin.ro/conferinta-presa-rutieri.php?cid=view&nid=cdf950d1-5503-405c-b269-39d63cf2050c&hid=foto
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/din-nadlac-tir-istii-ameninta-ue/cn/news-20090710-05473092
http://www.adevarul.ro/articole/arad-transportatorii-protesteaza-intr-un-camion-cu-prelata.html
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/858572/Transportatorii-romani-acuza-Ungaria-de-boicot/
http://www.adevarul.ro/rss/articol/arad-transportatorii-au-protestat-impotriva-abuzului-criminal-al-autoritatilor-din-ungaria.html
http://www.monitorulsv.ro/Ultima%20ora/2009-07-10/Transportatorii-romani-reclama-abuzuri-si-tratament-inuman-din-partea-autoritatilor-din-Ungaria
http://www.transporter.ro/STIRI/Asociatiile_profesionale_ale_transportatorilor_se_pregatesc_sa_protesteze_impotriva_autoritatilor_maghiare.htm
http://www.presaonline.com/stiri/stiri-locale/arad-transportatorii-protesteaza-intr-un-camion-cu-prelata-640156.html
http://www.eziare.com/stire/transportatorii-protesteaza-intr-un-camion-cu-prelata,588138.html
http://www.mediafax.ro/economic/transportatorii-romani-vor-reclama-la-ce-amenzile-mari-practicate-de-ungaria.html?1686;4630388
http://www.mediafax.ro/engleza/romanian-transporters-to-file-complaint-at-ec-over-excessive-fines-by-hungarian-authorities.html?6966;4630960
http://3210.ro/transportatorii%20romani%20vor%20reclama%20la%20ce%20amenzile%20mari%20practicate%20de%20ungaria_8-6322.htm
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5942748-doua-asociatii-romane-ale-transportatorilor-reclama-amenzile-mari-aplicate-autoritatile-din-ungaria.htm
http://www.jurnalul.ro/stire-economic/stiri-pe-scurt-514315.html
http://foto.agerpres.ro/index.php?i=3590080
http://www.gandul.info/flux/transportatorii-romani-reclama-amenzile-mari-practicate-de-ungaria-la-ce.html?3996;4630703
http://english.hotnews.ro/stiri-regional_europe-5943157-two-romanian-transport-associations-complain-the-regarding-the-big-hungarian-fines.htm
http://stiri.rol.ro/content/view/355449/3/
http://foto.agerpres.ro/index.php?i=3590779
http://www.stiripescurt.ro/stiri/transportatorii-romani-vor-reclama-la-ce-amenzile-mari-practicate-de-ungaria/325994.html
http://english.mti.hu/default.asp?menu=1&theme=2&cat=25&newsid=263031
http://neomania.ro/transportatorii-romani-vor-reclama-la-ce-amenzile-mari-practicate-de-ungaria/
http://www.kronika.ro/index.php?action=open&res=29738
http://www.dunatv.hu/print/gazdasag/tiltakoznak_roman_fuvarozok.html
http://nol.hu/gazdasag/raszalltak_a_roman_kamionosokra_
http://www.fn.hu/kulfold/20090710/bepanaszoltak_roman_fuvarozok/
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=412947&place=
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=280580&fr=hs
http://www.mfor.hu/cikkek/Pikkelnek_a_roman_soforokre_a_magyarok__Az_EU_ele_viszik_az_ugyet_.html
http://gazdasag.hirfal.hu/raszalltak_a_roman_kamionosokra-2476507.html
http://www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=92680
http://hvg.hu/gazdasag/20090710_roman_fuvarozo_magyar_birsag_EB.aspx
http://94.199.180.146/2009/07/10/raszalltak-a-roman-kamionosokra/
http://szegedma.hu/hir/2009/07/az-europai-bizottsaghoz-fordulnak-a-roman-fuvarozok-a-magyar-hatosagok-birsagolasi-gyakorlata-miatt/
http://www.mno.hu/portal/649228
http://kecskemetitv.hu/hun/sa_zuschlag_per_kecskemet/i_kulfold_4/i_az_uniohoz_fordulnak_a_roman_fuvarozok_a_magyar_bi_18258/t_K%C3%BClf%C3%B6ld%20-%20Az%20uni%C3%B3hoz%20fordulnak%20a%20rom%C3%A1n%20fuvaroz%C3%B3k%20a%20magyar%20b%C3%ADrs%C3%A1gok%20miatt/index.html
http://www.kronika.ro/index.php?action=open&res=29738
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=412947&place=toplista
http://www.fn.hu/kulfold/20090710/bepanaszoltak_roman_fuvarozok/
http://www.propeller.hu/gazdasag/614554-raszalltak-a-roman-kamionosokra
http://www.blogkalauz.hu/raszalltak-a-roman-kamionosokra.html
http://www.magyarnemzet.hu/portal/sendcont?contentID=649228
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-290760
http://hirek.magyarlogisztika.hu/newsview.php?id=4698
http://www.azcentrum.com/index.php?portal=21&p_id=471&parent_id=471&show_news=1006786
http://www.echotv.hu/index.php?akt_menu=73&newsid=125209
http://www.promenad.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=52747
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/roman_fuvarozok_panaszai/2106587/
http://www.nyugatijelen.com/jelenido/nagylakon_tiltakoztak_a_fuvarozok.php
http://nol.hu/lap/mozaik/20090711-fuvarozok_feljelentik_magyarorszagot_az_eu-nal
http://www.erdon.ro/hirek/romania/cikk/a-romaniai-fuvarozok-szerint-a-magyar-hatosagok-vadasznak-rajuk/cn/news-20081013-02160183
http://www.radio7.hu/modules.php?name=News&file=categories&op=newindex&catid=23
http://www.mfor.hu/cikkek/Pikkelnek_a_roman_soforokre_a_magyarok__Az_EU_ele_viszik_az_ugyet_.html
http://www.impulzus.ro/index.php?p=news&act=show&cid=9768
http://www.erdon.ro/hirek/romania/cikk/az-eb-hez-fordulnak-a-roman-fuvarozok/cn/news-20090711-12192297
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9193500&la=91778884
http://uzlet.hirekneked.hu/raszalltak-a-roman-kamionosokra.html
http://forums.cjb.net/kezdo-post-47194.html
http://www.varosinfo.ro/colorful/az-eb-hez-fordulnak-a-roman-fuvarozok.html
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-290760
http://www.info-ziare.ro/stiri-economie/transportatorii-romani-reclama-la-ue-amenzile-practicate-in-ungaria.html
http://www.gardianul.ro/Transportatorii-rom%C3%A2ni-reclama-la-UE-amenzile-practicate-in-Ungaria--s138663.html
http://stiri.kappa.ro/nemapate/transportatorii-acuza-ungaria-boicot/stire_203644.html
http://www.inpolitics.ro/InPolitics/art/42959/Transportatorii-rom-ni-reclama-la-UE-amenzile-practicate-in-Ungaria.html
http://www.ultimelestiri.com/transportatorii-romani-reclama-la-ue-amenzile-practicate-in-ungaria-161782.html
http://www.allpress.ro/stire/12-07-09/2221893.htm
http://ziarero.realitatea.net/1247271736-Arad_Transportatorii_romani_acuza_Ungaria_de_boicot
http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/46910-boicotare_ungaria.html
http://www.adevarul.ro/taguri/arad-transportatori-protest-nadlac-abuzuri-ungaria.html
http://www.news-ar.eu/stiri_arad/transportatorii_romani_sunt_ferm_hotarati_sa_nu_mai_tranziteze_ungaria
http://www.wall-street.ro/articol/Economie/67878/Disputa-intre-Romania-si-Ungaria-din-cauza-controalelor-vamale.html
http://arad.iis.ro/
http://www.tvmures.ro/detalii-stiri-calde/article/transportatorii-romani-reclama-abuzuri-si-tratament-inuman-din-partea-autoritatilor-din-ung.html
http://www.transilvaniaexpres.ro/stiri/transportatorii-romani-se-plang-dintr-un-tir-de-abuzurile-ungurilor
http://www.presaonline.com/stiri/stiri-locale/transportatorii-au-protestat-impotriva-abuzului-criminal-al-autoritatilor-din-ungaria-641310.html
Interesant……..:
http://www.money.ro/extern/controalele-vamale-intensificate-un-nou-motiv-de-disputa-cu-ungaria.html
http://www.pesterlloyd.net/2009_28/0928balkan/0928balkan.html
http://pescurt.ro/stiri-economie/firmele-de-transport-sustin-ca-autoritatile-din-ungaria-ii-amendeaza-abuziv-pe-soferii-romani_10-07-2009_1583717
http://www.ziua.net/display.php?data=2009-07-13&id=255672

VIDEO Duna TV (HU):
http://erdely.ma/hatranyban.php?id=54738&?cim=a_magyar_szigor_miatt_tiltakoztak_a_romaniai_fuvarozok_video
VIDEO Realitatea TV:
http://www.realitatea.net/traficul-rutier-si-feroviar-a-fost-blocat-doua-ore-din-cauza-unui-accident--la-arad_559242.html
VIDEO MTV 1(HU) de la minutul de emisie 18,50 la 20,20 :
http://www.hirado.hu/Hirek/2009/07/10/20/Hirado_2009_julius_10_19_30.aspx
VIDEO InfoTV :
http://www.infotv.ro/news/11%2015:48:04-07-2009/nadlac-protest