Mase si dimensiuni maxime admise - transport marfa

Categoriile de drumuri din punct de vedere al maselor si dimensiunilor maxime admise:

E.R. = Drum European Reabilitat   E = Drum European   M = Drum Modernizat   

P = Drum Pietruit

 

 

E.R.

E

M

P

1.

DIMENSIUNI MAXIME ADMISE in metri

1.1.

Lungime

Autovehicul

12.00 m

12,00 m

12.00 m

12,00 m

Remorca

12,00 m

12,00 m

12.00 m

12,00 m

Vehicul articulat

16,50 m

16,50 m

16.50 m

16,50 m

Tren rutier

18.75 m

18,75 m

18.75 m

18,75 m

1.2.

Latime

(a)

Toate vehiculele, cu exceptia celor frigorifice avind caroseria izoterma

2,55 m

2.55 m

2,55 m

2,55 m

(b)

Vehicule frigorifice avind caroseria izoterma

2.60 m

2.60 m

2,60 m

2,60 m

1.3.

Inaltime toate vehiculele

4.00 m

4.00 m

4,00 m

4,00 m

1.4.

Suprastructuri demontabile si unitati de transport standardizate cum ar fi containerele vor respecta dimensiunile precizate la punctele 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 si 4.4

 

 

 

 

1.5.

Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie sa aiba posibilitatea de a intoarce intr-o coroana circulara cu o raza exterioara de 12.5 m si o raza interioara de 5,3 m

 

 

 

 

1.6

Distanta maxima intre axa pivotului de cuplare al semiremorcii si partea din spate a semiremorcii

12.00 m

12,00 m

12,00 m

12,00 m

1.7.

Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai in fata al zonei de incarcare din spatele cabinei pina la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu, minus distanta dintre partea din spate a autovehiculului si partea din fata a remorcii.

15,65 m

15.65 m

15,65 m

15,65 m

1.8.

Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai in fata al zonei de incarcare din spatele cabinei pina la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu

 

 

 

16,40 m

16.40 m

16,40 m

16,40 m

    2.

MASA TOTALA MAXIMA ADMISA A VEHICULULUI in tone

 

2.1.

Vehicule care fac parte dintr-un ansamblu de vehicule

2.1.1.

Remorca cu doua osii

18 t

17 t

17 t

16 t

2.1.2

Remorca cu trei osii

24 t

22 t

22 t

20 t

2.2.

Ansamblu de vehicule

2.2.1.

Trenuri rutiere cu cinci sau sase osii

(a)

Autovehicul cu doua osii cu remorca cu trei osii

40 t

40 t

40 t

38 t

(b)

Autovehicul cu trei osii cu remorca cu doua sau trei osii

40 t

40 t

40 t

38 t

2.2.2.

Vehicul articulat cu cinci sau sase osii

 

 

 

 

(a)

Autovehicul cu doua osii cu semiremorca cu trei osii

40 t

40 t

40 t

38 t

(b)

Autovehicul cu trei osii cu semiremorca cu doua sau trei osii

40 t

40 t

40 t

38 t

(c)

Autovehicul cu trei osii cu semiremorca cu doua sau trei osii care transporta un container ISO de 12 m de 40 de picioare intr-o operatiune de transport combinat

44 t

42 t

40 t

40 t

2.2.3.

Tren rutier cu patru osii compus dintr-un autovehicul cu doua osii si o remorca cu doua osii

36 t

36 t

36 t

34 t

2.2.4.

Vehicul articulat cu patru osii compus dintr-un autovehicul cu doua osii si o semiremorca cu doua osii, daca distanta (d) dintre osiile semiremorcii este de:

2.2.4.1.

mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica sau egala cu 1,8 m

36 t

36 t

36 t

34 t

2.2.4.2.

mai mare de 1,8 m

36 t*

36 t

36 t

34 t

2.3.

Autovehicule

2.3.1.

Autovehicul cu doua osii

18 t

17 t

16 t

16 t

2.3.2.

Autovehicul cu trei osii

25 t /26 t **

22 t/24 t**

22 t

22 t

2.3.3.

Autovehicul cu patru osii din care doua osii de directie

32 t**

30

30

28 t

3.

MASA MAXIMA ADMISA PE OSII in tone

3.1.

Osia simpla

 

 

 

 

 

Osia simpla nemotoare

10 t

10 t

8 t

7,5 t

3.2.

Osia dubla (tandem) a remorcilor si semiremorcilor
Suma maselor pe osiile componente, daca distanta (d) dintre ele este de:

3.2.1

mai mica de 1,0 m (d<1,0)

11 t

11 t

11 t

11 t

3.2.2

mai mare sau egala cu 1,0 m dar mai mica de 1,3 m (1,0 = d <1,3)

16 t

16 t

15 t

14 t

3.2.3

mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica de 1,8 m (1,3= d<1,8)

18 t

17 t

16 t

15 t

3.2.4.

mai mare sau egala cu 1,8 m     (1,8 = d)

20 t

20 t

16 t

15 t

3.3.

Osia tripla (tridem) a remorcilor si semiremorcilor
Suma maselor pe osiile componente. daca distanta (d) dintre ele este de:

3.3.1

mai mica sau egala cu 1,3 m

 (d =1,3)

21 t

21 t

19 t

16,5 t

3.3.2

mai mare de 1,3 m dar mai mica sau egala cu 1,4 m (1,3

24 t

22 t

20 t

18 t

3.4.

Osia simpla motoare a autovehiculelor

3.4.1.

Osia motoare a vehiculelor la care se face referire la punctele 2.2.1 si 2.2.2

11,5 t

10 t

9 t

8 t

3.4.2

Osia motoare a vehiculelor la care se face referire la punctele 2.2.3, 2.2.4.  2.3 si 2.4

11,5 t

10 t

9 t

8 t

3.5.

Osia dubla (tandem) a autovehiculelor
Suma maselor pe osiile componente daca distanta (d) dintre ele este de:

3.5.1

Mai mica de 1,0 m (d<1,0)

11,5 t

10 t

10 t

10 t

3.5.2

Mai mare sau egala cu 1,0 m dar mai mica de 1,3 m (1,0 =d <1,3)

16 t

15 t

14 t /15 t***

13 t

3.5.3

Mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica de 1,8 m (1,3 =d<1,8)

18t/19 t**

17t/18 t***

16 t

15 t

4.

Alte conditii constructive impuse vehiculelor

4.1

Pentru toate vehiculele

Masa suportata de osia motoare sau de osiile motoare ale unui vehicul sau ansamblu de vehicule va fi de cel putin 25% din masa totala cu incarcatura a vehiculului sau a ansamblului de vehicule, atunci cind acestea sunt utilizate in trafic international.

 

4.2

Trenuri rutiere. Distanta dintre osia din spate a unui autovehicul si osia din fata a remorcii va fi de cel putin 3,0 m

4.3

Masa maxima admisa in functie de ampatament

Masa maxima admisa, exprimata in tone, a unui autovehicul cu patru osii nu poate depasi de cinci ori distanta exprimata in metri, dintre axele osiilor extreme ale autovehiculului

4.4

Semiremorci

Distanta masurata in plan orizontal intre axa pivotului de cuplare si orice punct din partea frontala a semiremorcii nu trebuie sa depaseasca 2,04 m

 

 

 

 

*) Plus o limita de 2 tone, atunci cind masa maxima admisa a vehiculului motor este de 18 tone, masa maxima admisa a osiei tandem a semiremorcii este de 20 tone si osia motoare este prevazuta cu roti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.

**) Se aplica in cazul in care osia motoare este prevazuta cu roti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia ori in cazul in care fiecare osie motoare este prevazuta cu roti jumelate si masa maxima a fiecarei osii nu depaseste 9,5 tone.

***) Se aplica in cazul in care osia este prevazuta cu roti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.

 

Conform ORDONANTEI nr. 26 din 30 ianuarie 2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor publicata in Monitorul Oficial cu numarul 66 din data de 2 februarie 2003

 

Nota: In cazul cantarii/masurarii autovehiculelor in punctele de trecere a frontierei se admit urmatoarele tolerante:

- cantarire:

- pentru osia simpla                                         + 200 kg

- pentru osia dubla (tandem)                          + 400 kg

- pentru osia tripla (tridem)                             + 500 kg

- pentru greutatea totala a autovehiculului    + 500 kg

- masurare:

- lunigme: 10 cm.

- latime: 5 cm.

- inaltime: 5 cm.

 

Conform Ordinului 407/1999 pentru aprobarea normelor privind autorizarea si efectuarea transporturilor rutiere cu greutati si/sau cu dimensiuni de gabarit care depasesc limitele maxime admise

 

 

ORDIN nr. 559 din 02/07/2007 pentru aprobarea listelor cuprinzind drumurile publice, cu limitele maselor si dimensiunilor maxime admise pentru vehiculele de transport marfa

In temeiul prevederilor art. 40 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotarirea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,

ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

Art. 1

Se aproba listele cuprinzind drumurile publice, cu limitele maselor si dimensiunilor maxime admise pentru vehiculele de transport marfa, cuprinse in anexele nr. 1 -5 care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2

Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, si va intra in vigoare in termen de 15 zile de la data publicarii.

Art. 3

Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2450/2006 pentru aprobarea listelor cuprinzind drumurile publice cu limitele maselor si dimensiunilor maxime admise pentru vehiculele de transport marfa, publicat in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, nr. 4 din 4 ianuarie 2007.

 

 

p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,

Septimiu Buzasu,

secretar de stat

 

ANEXA Nr. 1: LISTA drumurilor nationale europene de pe teritoriul Rominiei

 

 

Nr. crt.

Indicativ drum european

Traseul de pe teritoriul Rominiei

1

E 58

Frontiera cu Ucraina - Halmeu - Livada - Baia Mare - Dej - Bistrita - Suceava - Botosani - Tirgu Frumos - Iasi - Sculeni - frontiera cu Republica Moldova;

2

E 60

Frontiera cu Ungaria - Bors i Oradea - Cluj Napoca - Turda - Tirgu Mures - Sighisoara - Brasov - Ploiesti - Bucuresti i Urziceni - Slobozia - Hirsova - Constanta - Agigea;

3

E 68

Frontiera cu Ungaria - Nadlac - Arad - Ilia - Deva - Sebes - Sibiu - Brasov;

4

E 70

Frontiera cu Serbia - Moravita - Timisoara - Caransebes - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Alexandria - Bucuresti - Giurgiu - Pod Giurgiu - frontiera cu Bulgaria;

5

E 79

Frontiera cu Ungaria - Bors i Oradea - Beius - Deva - Simeria - Petrosani - Tirgu Jiu - Filiasi - Craiova - Calafat i frontiera cu Bulgaria;

6

E 81

Frontiera cu Ucraina - Halmeu - Satu Mare - Zalau - Cluj Napoca - Turda - Sebes - Sibiu - Vestem - Rimnicu Vilcea i Pitesti i Bucuresti i Lehliu i Fetesti i Cernavoda - Constanta;

7

E 85

Frontiera cu Ucraina - Siret i Suceava i Sabaoani i Roman - Bacau i Marasesti - Tisita - Buzau - Urziceni - Bucuresti - Giurgiu - Pod Giurgiu i frontiera cu Bulgaria;

8

E 87

Frontiera cu Republica Moldova - Galati - Braila - Macin - Tulcea - Ovidiu - Constanta - Vama Veche - frontiera cu Bulgaria;

9

E 574

Bacau - Brasov - Cimpulung Muscel - Pitesti - Craiova;

10

E 576

Cluj Napoca - Dej;

11

E 577

Ploiesti i Buzau

12

E 578

Saratel - Reghin - Toplita i Gheorgheni - Miercurea Ciuc - Sfintu Gheorghe - Chichis

13

E 581

Tisita - Tecuci - Birlad - Albita - frontiera cu Republica Moldova;

14

E 583

Sabaoani - Tirgu Frumos - Iasi - Sculeni - frontiera cu Republica Moldova.

15

E 584

Frontiera cu Republica Moldova - Galati - Braila - Slobozia;

16

E 671

Timisoara - Arad - Oradea i Satu Mare;

17

E 673

Lugoj - Ilia;

18

E 675

Agigea - Negru Voda - frontiera cu Bulgaria;

19

E 771

Drobeta Turnu Severin - Portile de Fier I - frontiera cu Serbia;

 

ANEXA Nr. 2: LISTA cuprinzind drumurile publice, cu masele si dimensiunile maxime admise prevazute pentru categoria de drum european reabilitat (E.R.)

 

 

Nr. crt.

Numarul drumului national

Traseul drumului cu localitati. in sensul kilometrajului

1

A1

Bucuresti (limita municipiu - km 10+600) - Pitesti (intersectia cu DN 65B);

2

A2

Bucuresti (limita municipiu - km 9+500) - Lehliu - Drajna Noua i Fetesti i Cernavoda (intersectia cu DN 22C):

3

1

Bucuresti (limita municipiu - km 7+418) i Ploiesti i Cimpina (km 85+515) i Brasov i Fagaras i Vestem i Miercurea Sibiului i Sebes i Alba Iulia i Cluj Napoca i Huedin i Oradea i Bors i frontiera cu Ungaria;

4

1A*)

Intersectia CB i Mogosoaia i intersectia CB;

5

1B

Intersectia cu DN1 i Albesti Paleologu i intersectia cu DN2

6

1C

Intersectia cu DN 19 (km 149+978) i Halmeu - frontiera cu Ucraina;

7

1F

Cluj Napoca (intersectia cu DN 1) - Zalau - Supuru de Jos (intersectia cu DN 19A);

8

1H

Intersectia cu DN 1F - Intersectia cu DN 1;

9

13

Brasov (intersectia cu DN 1) - Tirgu Mures (intersectia cu DN 15);

10

15

Turda (intersectia cu DN 1) - Tirgu Mures (intersectia cu DN 13);

11

19

Satu Mare (intersectia cu DN 19A) i Intersectia cu DN IC (km 200+170);

12

19A

Supuru de Jos (intersectia cu DN 1F) i Satu Mare - Petea - frontiera cu Ungaria;

13

2

Bucuresti (km 7+848) - Urziceni - Buzau - Rimnicu Sarat - Bacau - Suceava - Siret - frontiera cu Ucraina;

14

2A

Urziceni (intersectia cu DN 2) - Slobozia - Giurgeni (km 113+877);

15

22C

Cernavoda (intersectia cu A2) i Basarabi (intersectia cu DN 3)

16

24

Tisita (intersectia cu DN 2) - Tecuci i Crasna (km 105+070);

Iasi (intersectia cu DN 28) - Sculeni i frontiera cu Republica Moldova;

17

24B

Crasna (intersectia cu DN 24) - Albita i frontiera cu Republica Moldova;

18

28

Sabaoani (intersectia cu DN 2) - Tirgu Frumos - Iasi (intersectia cu DN 24);

19

3

Basarabi (intersectia cu DN 22C) - intersectia cu DN 3C - intersectia cu DN 39

20

38

Topraisar (km 25+500) - Negru Voda i frontiera cu Bulgaria;

21

39

Constanta (intersectia cu DN 2A) - Tuzla (km 23+500);

22

5

Bucuresti (limita municipiu - km 7+573) - Daia - Giurgiu - Pod Giurgiu - frontiera cu Bulgaria;

23

55

Craiova (intersectia cu DN 6) - intersectia cu DN 56;

24

56A

Intersectia cu DN 56 - Intersectia cu DN 6;

25

56

Craiova (intersectia cu DN 55) - Calafat i frontiera cu Bulgaria;

26

59

Timisoara (intersectia cu DN 6) - Voiteg - Moravita - frontiera cu Serbia;

27

6

Bucuresti (limita municipiu - km 8+500) - Alexandria - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj - Timisoara (intersectia cu DN 69); Cenad (km 629+500) - frontiera cu Ungaria (km 639+500);

28

65

Craiova (intersectia cu DN 6) - Slatina i Pitesti (intersectia cu DN 7 - km 112-450):

29

65 B

Intersectia cu A1 - Intersectia cu DN 65;

30

66

Filiasi (intersectia cu DN 6) - Tirgu Jiu i Petrosani - Simeria (intersectia cu DN 7),

31

68A

Lugoj (intersectia cu DN 6) i Ilia (intersectia cu DN 7)

32

69

Timisoara (intersectia cu DN 6) - Arad (km 52+438);

33

7

Pitesti (intersectia cu DN 65 - km 123 + 150) - Rimnicu Vilcea - Calimanesti - Vestem (intersectia cu DN 1);

Sebes (intersectia cu DN 1) - Deva - Arad (varianta nord) - Nadlac - frontiera cu Ungaria;

34

7 CC

Intersectia cu DN 7 (km 191 + 100) i Intersectia cu DN 7 (197+824);

31

centura Bucuresti CB*)

Intersectia CB cu DN 1A - intersectia CB cu DN 1 - intersectia CB cu DN 2 - intersectia CB cu DN 3 - intersectia CB cu A2 - intersectia CB cu DN 4 - intersectia CB cu DN 5 - intersectia CB cu DN 6 - intersectia CB cu A1 - intersectia CB cu DN 7 - intersectia CB cu DN 1A.

_________

*) Acestea se regasesc cu linie ingrosata in schita prezentata in aceasta anexa.

 

Limitele maselor si dimensiunilor maxime admise sunt cele prevazute pentru categoria de drum European reabilitat (E.R.) din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

ANEXA Nr. 3: LISTA cuprinzind drumurile publice, cu masele si dimensiunile maxime admise prevazute pentru categoria de drum european (E.)

 

 

Nr. crt.

Numarul sau denumirea drumului

Traseul drumului cu localitati, in sensul kilometrajului

1

DN 1A

Bucuresti (intersectia DN 1A cu CB) - Buftea - Ploiesti (intersectia cu DN 1);

2

DN 1C

Cluj Napoca (intersectia cu DN 1) - Dej (intersectia cu DN 17) - Baia Mare - intersectia cu DN 19 (km 149+978);

3

DN 11

Brasov (intersectia cu DN 1) - Oituz - Onesti - Bacau (intersectia cu DN 2);

4

DN 12

Toplita (intersectia cu DN 15) - Gheorghieni - Miercurea Ciuc - Sfintu Gheorghe - Chichis;

5

DN 15

Reghin (intersectia cu DN 15 A) - Toplita (intersectia cu DN 12);

6

DN 15A

Saratel (intersectia cu DN 17) - Intersectia cu DN 16;

7

DN 16

Intersectia cu DN 15 A - Reghin (intersectia cu DN 15);

8

DN 17

Dej (intersectia cu DN 1C) - Bistrita - Suceava (intersectia cu DN 2);

9

DN 19

Oradea (intersectia cu DN 1) - Valea lui Mihai - Carei - Satu Mare (intersectia cu DN 19A);

10

DN 19D

Sacuieni (intersectia cu DN 19) - frontiera cu Ungaria;

11

DN 2A

Giurgeni (km 113+877) - Vadu Oii - Hirsova - Ovidiu - Constanta (intersectia cu DN 39);

12

DN 2B

Braila (intersectia cu DN 21) - Galati - frontiera cu Republica Moldova;

13

DN 21

Slobozia (intersectia cu DN 2A) - Braila (intersectia cu DN 2B);

14

DN 22

Braila (intersectia cu DN 21) - Macin - Tulcea - Ovidiu (intersectia cu DN 2A);

15

DN 28B

Botosani (intersectia cu DN 29) - Hirlau - Tirgu Frumos (intersectia cu DN 28);

16

DN 29

Suceava (intersectia cu DN 2) - Botosani (intersectia cu DN 29B);

17

DN3C

Intersectia cu DN 3 (Palas) - Constanta - intersectia cu DN 2A (Ovidiu);

18

DN 38

Agigea (intersectia cu DN 39) - Topraisar (km 25+500);

19

DN 39

Tuzla (km 23+500) - Mangalia - Vama Veche - frontiera cu Bulgaria;

20

DN 39A

Eforie Nord (intersectia cu DN 39) - Port RO-RO Constanta;

21

DN 55

Intersectia cu DN 56 - Bechet - frontiera cu Bulgaria;

22

DN 6A

Intersectia cu DN 6 - Baraj Portile de Fier I - frontiera cu Serbia;

23

DN 7B

Cearda (intersectia cu DN 7) - Turnu - frontiera cu Ungaria;

24

DN 73

Pitesti (intersectia cu DN 7) - Cimpulung Muscel - Risnov - Brasov (intersectia cu DN 1);

25

DN 76

Deva (intersectia cu DN 7) - Brad - Oradea (intersectia cu DN 1);

26

DN 79

Arad (intersectia cu DN 7) - Salonta - Oradea (intersectia cu DN 1);

27

DN 79A

Chisineu Cris (intersectia cu DN 79) - Varsand - frontiera cu Ungaria;

28

Varianta ocolire Constanta (VOC) fost Bvd. Aurel Vlaicu

Intersectia cu DN 2A - intersectia cu DN3C - intersectia cu DN 3

32

DA-PO

Constanta - Port Constanta (dana);

33

MAG

strazile de categoria I, magistrale care asigura preluarea fluxurilor majore ale orasului pe directia drumului national ce traverseaza orasul sau pe directia principala de legatura cu acest drum;

Limitele maselor si dimensiunilor maxime admise sunt cele prevazute pentru categoria de drum European (E) din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

ANEXA Nr. 4: LISTA cuprinzind drumurile publice, cu masele si dimensiunile maxime admise prevazute pentru categoria de drum modernizat (M.)

Drumurile care nu sunt cuprinse in anexele nr. 1-3, altele decit cele pietruite. Limitele maselor si dimensiunilor maxime admise sunt cele prevazute pentru categoria de drum modernizat (M) din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

ANEXA Nr. 5: LISTA cuprinzind drumurile publice, cu masele si dimensiunile maxime admise prevazute pentru categoria de drum pietruit (P.)

Drumurile care nu sunt cuprinse in anexele nr. 1 +3, respectiv cele pietruite. Limitele maselor si dimensiunilor maxime admise sunt cele prevazute pentru categoria de drum pietruit (P) din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 531 din data de 06.08.2007